W tym tygodniu

W najbliższym czasie

Cennik

  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.

Tutaj znajdziecie Państwo opisy aktualnie wyświetlanych w naszym kinie filmów. Opisy są zamieszczone w kolejności chronologicznej wyświetlania filmów.

Dziadek do orzechów i cztery królestwa

produkcja: USA, 2018
czas trwania: 99 min.
reżyseria: Lasse Hallström, Joe Johnston
dystrybucja w Polsce: Disney
głosy: Justyna Kowalska, Martyna Kowalik, Aleksander Kaźmierczak, Grażyna Barszczewska, Marek Barbasiewicz, Mariusz Bonaszewski, Cezary Żak

Klara otrzymuje od ojca chrzestnego złotą nić prowadzącą do tajemniczego świata, gdzie znajduje się magiczny klucz. Jednak ten cenny przedmiot zostaje jej wykradziony. Chcąc go odzyskać, dziewczyna musi przemierzyć niezwykłe krainy – Kwiatów, Słodyczy, Śnieżynek i Zabawy. W niebezpiecznej podróży towarzyszy jej dzielny żołnierz Filip. Aby przywróć ład i porządek w magicznym świecie, Klara będzie musiała się wykazać nie tylko mężnym sercem, ale też rozwagą, odpowiedzialnością i mądrością.

Dziadek do orzechów” od dawna kojarzy się z klimatem świąt, drewnianymi żołnierzykami, tańczącymi kwiatami i małą dziewczynką ściganą przez puchate myszy. Wszystko zaczęło się od pobudzającego wyobraźnię opowiadania p.t. „Dziadek do orzechów i król myszy” E.T.A. Hoffmanna z 1816 r. Doczekało się ono wielu spektakularnych adaptacji scenicznych podziwianych przez całe pokolenia widzów. Teraz również zrealizowano je w wersji filmowej. Jak mówi Lasse Hallström, jeden z reżyserów disneyowskiej adaptacji filmowej zatytułowanej „Dziadek do orzechów i cztery królestwa”: „Ta opowieść zmieniała się na przestrzeni lat. Wersja Alexandra Dumasa była mniej przerażająca, na jej podstawie powstał balet z muzyką Piotra Czajkowskiego. To właśnie muzyka fascynowała mnie najbardziej. Każda wersja tego przedstawienia jest inna, ewoluuje wraz z wyobraźnią twórców. My poszliśmy tą samą drogą. Dodajemy do tej opowieści coś od siebie”.

‘Dziadek do orzechów i cztery królestwa’ należy do najlepszego gatunku opowieści bożonarodzeniowych. Jest ciekawa, dramatyczna, łapie za serce i afirmuje życie. Pozytywne przesłanie o rodzinnej miłości dającej siłę do przezwyciężenia wielkiej straty oraz przewodni motyw odkrywania swojej odwagi i pomysłowości sprawiają, że jest to idealny film na święta dla całej rodziny.” (Joe Johnston, reżyser)

Narodziny gwiazdy

produkcja: USA, 2018
czas trwania: 135 min.
scenariusz i reżyseria: Bradley Cooper
dystrybucja w Polsce: Warner Bros.
obsada: Bradley Cooper, Lady Gaga, Sam Elliott, Dave Chappelle, Anthony Ramos, Bonnie Somerville, Andrew Dice Clay, Michael Harney

Piekielnie zdolna, choć niepewna siebie Ally przypadkiem spotyka w barze gwiazdora country. Mimo różnic zakochują się w sobie i postanawiają wyruszyć we wspólną trasę. Dla niej to uczucie stanie się inspiracją do artystycznej pracy, a także katapultą do wielkiej kariery. Dla niego – być może początkiem końca.
Na pierwszy rzut oka „Narodziny gwiazdy” opowiadają znaną z kina i literatury historię „od zera do bohatera”. Jednak debiutujący jako reżyser Cooper zabarwił ją własnymi doświadczeniami i obserwacjami. W roli tytułowej obsadził zaś artystkę, która jak mało kto wie, jak to jest w ciągu zaledwie kilku miesięcy zyskać status supergwiazdy. Dzięki temu film ogląda się jak przejmujący dokument, daleki od sztampowych rozwiązań i łatwych odpowiedzi.

Kto by pomyślał, że utwór będący trzecim z kolei (!) remakiem filmu z 1937 roku, wzbudzi aż takie poruszenie wśród wybrednej festiwalowej klienteli. Jak widać, bezustanny recykling tych samych historii nie musi być traktowany jako największa bolączka współczesnego kina rozrywkowego. Potrzeba jedynie twórców, którzy potrafią opowiadać stare baśnie w nowy, interesujący sposób. Ona ma na imię Ally i wciąż znajduje się po słonecznej stronie życia. Za dnia pracuje jako kelnerka, a wieczorami dorabia w klubie, śpiewając piosenki Edith Piaf. On, Jackson Maine, jest gwiazdą, a zarazem wrakiem człowieka. Traci słuch, jest uzależniony od alkoholu, narkotyków i leków. Dzięki przypadkowemu spotkaniu oboje dostają szansę na odmianę losu. Ona zyskuje mentora, on – muzę. W rękach Coopera mit Galatei i Pigmaliona zamienia się w gorzką bajkę o blaskach i cieniach przemysłu rozrywkowego, a także o trudzie zbudowania harmonijnego związku przez parę artystów. Zwłaszcza gdy jedno osiągnęło już szczyt swoich możliwości, a drugie dopiero się rozkręca. Maine jak mantrę powtarza słowa, że każdy człowiek obdarzony jest jakimś talentem, ale tylko nieliczni za jego pomocą mają światu coś do przekazania. Film pokazuje jednak, jak trudno jest obronić artystyczną niezależność w zderzeniu z show-biznesową machiną. Pod naciskami wpływowego menedżera Ally radykalnie zmienia swój wizerunek, przeobrażając się powoli w sztuczny marketingowy produkt dla mas.” (Łukasz Muszyński, Filwmeb.pl)

Misja Yeti

produkcja: Kanada, 2017
czas trwania: 85 min.
reżyseria: Pierre Greco, Nancy Florence Savard
dystrybucja w Polsce: Mówi Serwis
głosy: Damian Kulec, Natalia Kujawa, Maciej Dybowski, Jan Staszczyk, Miłogost Reczek, Przemysław Stippa, Mariusz Czajka, Antonina Girycz, Adam Bielecki, Agnieszka Matysiak

Nawet mała stopa Yeti jest większa od ludzkiej. O wiele, wiele większa. Co zrobić, kiedy nadepnie się wielkiemu futrzakowi na odcisk? Młody, niezwykle dociekliwy naukowiec Simon oraz szukająca przygód detektyw Nelly wyruszą w podróż w najwyższe góry świata, żeby się o tym przekonać. Celem ich misji będzie odnalezienie legendarnego stwora. Drogę ma im wskazać zaszyfrowany pamiętnik pewnego zaginionego odkrywcy i ciągle kłapiący dziobem, wesoły ptak Jazzman. Czy Simon i Nelly rozszyfrowują pamiętnik? Czy uda im się spotkać włochate stwory z wielkimi stopami? I wreszcie, czy straszny Yeti jest naprawdę taki straszny?

Akcja filmu przypada na apogeum ‘mody na yeti’, zapoczątkowanej po przełomowym 1951 roku, kiedy to Eric Shipton wrócił do Europy z odbitkami odcisku stopy ‘człowieka śniegu’. ‘Misja Yeti’ zgrabnie wpisuje się w schematy: wygrywa przyjaźń (choć proces jej nawiązywania i umacniania pozostawia pewien niedosyt), dobro i chęć przeżycia nowej przygody; natura to z kolei miejsce docelowe mądrej eksploatacji. Do najmłodszego widza skierowana jest właśnie proekologiczna wymowa ‘Misji Yeti’. Wraz z poznawaniem nienaruszonego przez cywilizację środowiska tajemniczych stworzeń, nabywania do niego szacunku i uświadamiania sobie roli człowieka w jego ochronie, prywatne korzyści Nelly i Simona ustępują ‘interesowi przyrody’. W krótkiej wstawce, funkcjonującej jako swoisty antyspot reklamowy z wesołym motywem muzycznym, zaprezentowane zostają konsekwencje ujawnienia dowodów na istnienie zwierzęcia. Nawet w uproszczonym ujęciu, zresztą ze sporą dozą słuszności, zachodnia cywilizacja jawi się jako bezmyślny, chciwy tępiciel przyrody, budujący sztuczny świat na nieskażonych ludzką stopą terenach, wtłaczający każdą atrakcję w gotowe marketingowe ramy, na które składają się parki rozrywki, restauracje i parkingi. Nelly już wcześniej smutno konstatuje: ‘Czego to ludzie nie zrobią, żeby zarobić na turystach’, a Savard i Grecco pokazują alternatywną wersję historii, w której choć jedno ważne odkrycie może się bez całej tej konsumpcyjnej otoczki obejść.” (Joanna Krygier, Filmweb.pl)

Miłość jest wszystkim

produkcja: Polska, 2018
czas trwania: 130 min.
reżyseria: Michał Kwieciński
dystrybucja w Polsce: Kino Świat
obsada: Olaf Lubaszenko, Agnieszka Grochowska, Jan Englert, Eryk Lubos, Joanna Kulig, Mateusz Damięcki, Aleksandra Adamska, Julia Wyszyńska, Leszek Lichota, Marcin Korcz, Joanna Balasz, Michał Czernecki, Maciej Musiał

Święta to czas radości i spokoju, ale przygotowania do nich to prawdziwy chaos... Chaos, który może zburzyć doskonałe plany oraz uruchomić lawinę wyjątkowych zdarzeń. W najnowszej komedii „Miłość jest wszystkim” czas przedświątecznej gorączki rozpocznie się wraz z przypłynięciem do miasta niezwykłego Świętego Mikołaja. Dalej będzie już tylko ciekawiej. Romans z najpopularniejszym polskim piłkarzem spotka tę, której nikt nie nazwałby fanką futbolu, sekrety zamieszają w niejednym małżeństwie, a dopracowany w każdym szczególe ślub będzie mieć zaskakujący finał.

Nasz film opowiada o tym, co najważniejsze, czyli o uczuciach i relacjach między ludźmi, o tym co nas łączy, a nie dzieli i o świątecznym czasie, kiedy najbardziej uświadamiamy sobie, ile znaczy wybaczenie. To zupełnie nowa komedia świąteczna – ciepła, wzruszająca i pełna humoru opowieść ‘ku pokrzepieniu serc’.” (Dorota Chamczyk, producent)

Jako że duch polifonicznych arcydzieł w rodzaju ‘To właśnie miłość’ wisi nad polską komedią romantyczną niczym złowrogie fatum, scenarzysta filmu krzyżuje ścieżki kilkunastu bohaterów cierpiących na świąteczną gorączkę. Tadeusz traci pracę, ale nadrabia miną przed podejrzliwą żoną. Krysia traci ojca, lecz z żałoby błyskawicznie wyciąga ją jurny nastolatek, Roma traci cierpliwość do narzeczonego, a w międzyczasie odlicza dni do ślubu. Jest jeszcze sfrustrowana pracownica sklepu jubilerskiego, za którą z wywieszonym językiem gania futbolowy gwiazdor, a także bijące serce tego świata – Jan, cynik, który zupełnie przypadkiem zostaje ubrany w kubrak Świętego Mikołaja i staje się narodowym superbohaterem. Nihil novi sub sole. Jeśli chcecie zagrzać się do boju przed masową wysyłką pocztówek albo zrobić sobie przerwę od wycieńczających rajdów po galeriach handlowych, dwie godziny zlecą jak z bicza strzelił.” (Michał Walkiewicz, Filmweb.pl)

Kraina wielkiego nieba

produkcja: USA, 2018
czas trwania: 104 min.
scenariusz i reżyseria: Paul Dano
dystrybucja w Polsce: M2 Films
obsada: Carey Mulligan, Jake Gyllenhaal, Ed Oxenbould, Bill Camp

Jeanette i Jerry są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który jednak tylko na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś – szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

Zawsze wiedziałem, że jeśli kiedyś zrobię film, to będzie to film o rodzinie. To, co pamiętam z czasów, kiedy sam byłem dorastającym chłopcem, to że mój rodzinny dom był pełen miłości, ale również rozmaitych zawirowań. Pewnego dnia natrafiłem na książkę, która wspaniale oddawała tę dwoistość: była nią ‘Wildlife’ Richarda Forda. Myślałem o niej ponad rok. Aż pewnego dnia zobaczyłem oczami wyobraźni pewien obraz – ostatnią scenę mojego przyszłego filmu i to był ostateczny impuls, który popchnął mnie do działania.
Ten film jest w dużej mierze o tym, jaką tajemnicą są dla nas nasi rodzice. Dlatego musiałem pokazać Jeanette i Jerry’ego oczami ich syna; żeby film oddawał to uczucie towarzyszące dorastaniu, kiedy podskórnie czujemy, przez co przechodzą nasi rodzice, ale niekoniecznie o tym mówimy. Tak naprawdę to historia o dorastaniu wszystkich trojga: matki, ojca i syna. I chociaż mówi o zmaganiach, złamanych sercach i straconych złudzeniach, to jest filmem, któremu przewodzi miłość. Teraz, kiedy wypuszczam go w świat, widzę jasno, że – tak jak mój bohater, Joe – stworzyłem portret rodziny jako formy akceptacji, godzenia się na to, że w pewnym momencie każdy idzie swoją drogą. A mimo to, w jakimś sensie, nadal pozostajemy razem.
” (Paul Dano, reżyser i współautor scenariusza)

Powered by CuteNews

Sponsorzy i partnerzy